onsdag 24 september 2008

SSAB

Idag har jag sålt mina 600 Ericsson och köpt 350 SSAB. Jag var tvungen att frigöra likvida medel genom försäljningen. Annars är det inte Ericsson jag vill göra mig av med. Jag tänker delvis kortsiktigt nu, detta beror på att jag ligger tungt i både NCC och RnB , det kommer jag att göra ett bra tag till. Tänker då att SSAB kommer att gå upp mer än Ericsson,på kortare sikt och vill balansera det hela. Ska köpa tillbaka Ericsson så snart det går och jag har fått ihop pengar.
Ncc är det väldigt tyst om på börssidorna. Den har halverat sitt börsvärde och står oroväckande stilla. Varför är det så tyst om just NCC?
Det hela känns bra iallafall. Jag fick 66.60 för Ericsson och gav 117 för SSAB.
Nu går vi snart in i Oktober och snart kommer det bli prat om utdelningar igen. Får hoppas att NCC ökar då,de hade en bra utdelning i år, 10+11 kr.

Inga kommentarer: