måndag 1 december 2008

Liseberg

Igår var vi på Lisebergs julmarknade, det var ett trevligt inslag i vardagens gråhet. Om ni inte varit där någon gång och gillar julstämning kan jag rekommendera ett besök. Det var trevligt och stämningsfullt. Jag älskar julen utan att vara hysterisk och samla på tomtar. Jag vill ha julpynt, med elljustakar och stjärnor och tomtar och allt som tänkas kan men i måttlig mängd. Det enkla och rena tycker jag är vackrast. Mina amaryllissar har påbörjat sin utslagning, är lite orolig för att de ska ha blommat över till själva julafton men har ställt dem lite utanför ljuset. Blommor och ljus är mycket jul för mig. Höll i en massa mysiga prylar på julmarknaden men köpte ingenting. Jag tog två beslut:
1/ Att först plocka fram mina julsaker hemma och se vad vi har och utgå från det.(kunde jag ju gjort innan)
2/ De saker som jag vill köpa och vet att jag inte har ska jag försöka köpa på rea precis dagarna före jul Ofta börjar de sälja ut då.
De saker som jag vill ha är ganska dyra, typ mistel stänger och sådant för 150 kr och det ger jag inte . Fina stora kulor vill jag oxå ha. Men inte för 100 kronor....

Inga kommentarer: