söndag 15 februari 2009

SEB

Har ej fått igenom min order på SEB, kan bara inse att jag klev in på köpmarknaden ett par dagar för sent, den stod i 35.80 samma dag som jag la ordern och sen dess har den stigit upp till 50 kr... Tänkte rätt men för trögt....
Det är roligt att innehavet har ökat, även om jag fortfarande ligger big minus, så minskar den procenten iallafall lite. Men samtidigt är jag köpsugen igen och skulle välkomna en lite dipp....
Är inte längre orolig för mina förluster.. Är dock förvånad att den ekonomiska krisen inte gjort mer avtryck på bostadsmarknaden... Visst är räntan sänkt men ändå..... Det är fortfarande miljoner man lånar och budgivningen är rena luften, vissa hus får mer luftpriser än andra.
Undrar om vi inte har sett den dippen än, kommer den när alla dessa uppsagda bli reella och deras inkomster faktiskt består av A-kassa.... Jag undrar jag. Det kan inte vara möjligt att många kan fortsätta köpa dyra bostäder när börsen rasat och arbetsmarknaden skakar. Kanske är det den sista kullen hus och huslösa familjer som snurrar nu för att snart köra helt och totalt fast....

2 kommentarer:

minna sa...

jag fattar inte heller hur fort svenskarna glömmer. Min vänninna är mäklare och hon säger att det är fullt ös igen på marknaden...

Ekonomisk fighter sa...

minna: Visst är det märkligt. Låg ränta kan snabbt höjas och man står fortfarande med höga lån...