torsdag 6 augusti 2009

Sista semesterveckan

Och mycket ekonomi är det i tankarna. Det är svårt att ta semester från sina ekonomiska förehavanden.... Mitt liv har kostat mycket de senaste månaderna, nej ursäkta inte mitt liv men min omställning av mitt liv.
Har köpt en bostadsrätt. En billlig med låg hyra men den fick en bra summa till insats. Räntan är ju låg nu så jag ansåg inte att det var värt att sälja av aktierna för att betala in på lägenheten.
Jag har köpt egen bil. Var utan bil i 2,5 månader men det var svårt. Har köpt en småbil som är rejäl men ändå bensinsnål. Kontant.
Har varit på semester, charter med yngsta barnet, en resa jag inte hade råd med men som var nödvändig. Finns självklart inget som heter nödvändig charterresa om man inte har kontanter att betala med. Men jag prioriterade så. Ansåg att jag inte kunde gå som nyseparerad, ensam mamma på en fyra veckors semester utan att ha ett skit planerat. Det fick mig att känna mig ensammast i hela världen. Så då gjorde jag detta valet. Och nu så är jag pank. Efter att ha haft pengar på banken i snart två år känns det fruktansvärt, förskräckligt och skrämmande. Så nu gäller det att jobba ihop kontanter igen. Sparandet har inte blivit mycket med sen april pga av ovanstående inköp.
Mina aktier går dock bättre, särskilt Seb, de var ett fynd. Men trots vissa händelser och avstickare jag är lika laddad som förr att skapa mig en ekonomisk trygghet, och det är ju lite lättare om börsen går som den gått denna veckan.

2 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

Välkommen på bloggarbanan igen!
Jag tror att du har gjort alldeles rätt val för dig och ditt barn!
Så nu är det väl bara att fortsätta att planera sparandet och fortsättningen av livet...Lycka till.

Ekonomisk fighter sa...

Tack, snälla..Ja nu är det bara att fortsätta, spotta i snål nävarna o ta nya tag:)