onsdag 14 oktober 2009

Första vinst i oktober

Idag gjorde jag min första aktievinst i oktober månad, knappa 500kr och aktien var Metro.
Så här låga avslut är inte att rekommendera men det måste jag göra ett tag nu tills jag har fått ihop den "pott"" jag vill ha för att göra korta affärer med. Har ytterligare två säljordrar ute på Seb c samt SSAB B, den sista gick upp 3.50 idag och är på rätt väg, Seb släpar fortfarande.

Men denna veckan har varit roligare än förra och Börsen slog idag årshögsta.
OM Metro dippar denna vecka OCH jag får igenom någon av mina sälj kommer jag att köpa igen då rapporten kommer på måndag.

En annan rapport nästa vecka är Aerocrine, den är lite spännande..den aktien steg gigantiskt för cirka 6 veckor sedan ungefär och jag tror att de kan leverera bra förväntningar och det är ju det det handlar om här, uppenbarligen...
Detta tar mig osökt till tankar för pågående lönesamtal. Enligt mitt arbetes rekommendations dokument för dessa samtal ska man ta upp och belysa det man faktiskt har gjort under året...Tänk om det var som på börsen...att vi tog upp vad vi tror att vi kan förväntas leverera...
Ett tips inför dessa samtal är att spara en mapp under året där man lägger positiva omdömen från kunder, små lappar där man skriver ner saker man gör under året för det är lätt att
glömma när man väl sitter där.
Vi har ett treårigt avtal som är på sista året nu och detta ska vara baktungt, enligt vad de sa år 1. Men det råder bistra tider på myndigheten och jag undrar vad jag får, är inte säkert att det blir så baktungt. Det högsta jag hoppas på är att jag ska få ihop vad som täcker hälften av mitt inkomstbortfall vid deltid men då har jag tagit i rejält och det tror jag inte går. Men man ska tro.... och motivera varför man är befogad en hög löneökning. OM inte vi gör det själva vem ska då göra det?

Inga kommentarer: