lördag 3 oktober 2009

RNB

Är lite osäker på RNB.. skrev för en tid sedan att jag först inte skulle delta i emissionen för att priset var för högt, sen steg kursen och då ville jag delta..Sen när jag bestämt mig för det var villkoren 7 teckningsrätter för 1 aktie vilket gav mig endast 142 st.. Varken hackat eller malet men jag deltog iaf, inte mycket att orda om. Kf har ju köpt en stor andel vilket är betryggande som aktieägare. Men jag vet inte vad jag ska tro, kommer denna aktie att återhämta sig eller inte? Detta är en typiskt billig aktie som jag egentligen skulle kunna köpa och sälja och inte fundera på långsiktigt men nu har jag redan 1000 st och jag har gett 19.50 per st i snitt. Då vill jag inte handla med den för det blir krångel med snittkurser och liknande..då är frågan om man ska köpa denna relativt billiga aktie för att lita på långsiktigt...tål att tänka på..
Torsten Janssons andra projekt New wave går ju riktigt bra emellanåt och jag tycker det skulle ha sämre förutsättningar...

Inga kommentarer: