söndag 20 september 2009

Solig september

Vi har verkligen haft tur med vädret i september, riktigt soligt och härligt..
Även börsen bjuder på solsken, det går som tåget.
Jag har sålt mina SSAB A för inköpspriset, 112 kr och tänker köpa tillbaka de på 98 kr. Behöver frigöra pengar...har väntat på att kursen skulle krypa upp till 112, den var uppe o nosade på 110 ett par ggr och det tog sin tid innan den nådde upp till målet. Enligt min erfarenhet , om dock än begränsad skulle den sen backa och min köp kurs skulle förhoppningsvis nås. Men icke sa börs nicke, den steg och gick upp till 117 -118 kr, vilket hade gett mig ytterligare 2500 kr i plånboken, men vad vet man??
Hoppet på ett återköp finns dock kvar. Har haft en köporder på Metro A, den "nyliga" börsraketen, på 0.82 men den gick endast ner till 0.83, ingen affär alltså. Gjorde då ett spontanköp en sen eftermiddag när Karo Bio meddelade att de fått ett nytt patent, handlade för 7.95 och ska sälja på 9, den ökade dock inte så dramatiskt dagen efter... Men ordern får ,liksom SSAB ligga kvar. Det är det här som är det roliga med börsen tycker jag, man vet aldrig. Dock har jag upptäckt en sak senaste veckan.
Det började med Metro, den satte bara igång att öka...inget synligt och för oss kännbart hade hänt, den steg och steg direkt på morgonen. Klockan 11 kom så en köprekommendation på samma aktie från SEB.
Förra veckan, samma sak med RNB, som legat i stiljte, väldigt länge. Inget synligt eller hörbart på morgonen men klockan 11 kom då en köprekommendation från SEB, ganska märkligt tycker jag....
Men eftersom jag är ägare av RNB så är jag tacksam för uppgången. Senare kom ytterligare rekommendationer från andra institut. Detta och aktiekursen gör nu att jag trots allt funderar på att vara med i nyemissionen på 6.15.

Inga kommentarer: