onsdag 2 september 2009

Börs upp/ned gång

Ja börsen är turbulent, efter att ha ökat i det närmaste lite dramatiskt i augusti så föll den, i vissa fall djupt idag...
Jag berättade tidigare om SSAB B, min affär där gick igenom förra veckan och jag tjänade 1600 kr brutto. För pengarna köpte jag sedan Net Insight, de lämnade rapport förra veckan och ingenting talade för att den inte skulle se hyfsad ut. Köpte 2000 st och hoppades på en blygsam uppgång med en krona. Annat steg och då brukar dessa mindre bolags rapporter kunna frusta till uppåt, om än bara för en dag eller två... Detta hände nu inte och vinsten uteblev. Sålde dock snabbt, för det är inga aktier jag vill sitta på, dessutom är de inköpta för mina "quick in-quick out" pengar så de ska inte sitta stilla.

Istället köpte jag Boliden, 71 kr igår, de har gått vansinigt bra under sommaren men backade svårt igår och idag till 68.40...Tror på en uppgång där igen dock.... Mina "Fasta" innehav backade idag, SEB, SSAB, bla annat. Är sugen på att köpa SEB C för mina quick..pengar men vågar inte ha mer bankaktier nu, Swedbank har oxå de varit intressanta, mest pga emissionen men eftersom somliga spår en bankkrasch snart så hoppar jag över det för nu. Att jag kan tänka mig Seb c istället för A beror endast på att jag har dem och jag vill inte blanda ihop omsättningsbeloppen då jag tänker behålla A en längre tid.
Rnb ska göra nyemission men det var väldigt dåliga villkor, 6.15..det är ju nästan vad de står i så vad som ska motivera att delta har jag inte riktigt begripit... Jag är positiv till nyemissioner i de flesta fall men här kommer jag att avstå.

Inga kommentarer: