torsdag 27 mars 2008

Dags att packa ihop

och lämna mitt rum på hotellet. Det har varit en bra vecka och varit skönt att få lite egen tid.
Som vanligt har jag varje dag packat ner miniatyrflaskor av schampoo, balsam och duschtvål i min väska. Och varje dag har jag fått nya.. Dessa små flaskor är perfekta att skicka med barnen på träning och till badhuset. Slipper man riskera att de glömmer stora flaskor vilket har hänt åtskilliga gånger.
Det ska bli kul att följa NCC idag, igår gick de upp 6.50 och de har sammanlagt gått upp 16.50 på ungefär de 1-2 veckor som jag haft dem. Det är sånt som gör att det är roligt att fortsätta gneta för ett oberoende.
Ibland undrar jag lite över hur jag ska bete mig i förhållande till andra, kollegor, vänner.
De vet ju att jag haft det kärvt när jag levde ensam men tänker väl att jag kanske borde fått det lite bättre ekonomiskt nu när jag är sambo och sålt lägenheten. Känner ibland att de undrar varför jag inte unnar mig, men de säger inget. Detta är typ när vi pratar semester, kläder och att gå ut och äta. Känner mig sniken när jag har matlåda med mig på kurs, som tur är har en till det.
I dessa lägen vet jag inte om jag ska låtsas som det regnar eller säga att jag sparar pengar. Men isf till vad? Att bli ekonomiskt oberoende?
Är inte säker på att det skulle landa på rätt sätt.. Vissa skulle förstå men vissa skulle garva läppen av sig. Nej isf säger jag nog att jag sparar till en lång resa eller nåt, eller nåt hemligt.
Jag brukar säga att barnen och framförallt hästarna kostar så mycket, det är en bra anledning och för all del väldigt sant.
Hur gör ni andra seriösa sparare, talar ni om vad ni gör eller låtsas ni som det regnar?

1 kommentar:

Life sa...

Hihi, för min allra allra bästa vän skryter jag, eftersom vi ofta tycker synd om oss själva, hehe, för att vi har det så knapert. Så sist jag sa tt jag MINSANN sparat nästan tretusen varje månad ... eh, i tre månader i alla fall, så blev hon äkta GLAD för min skuld. KUL. Till andra säger jag inget, de vet ju att jag är ensamstående och att det är kämpigt. Jag sparar ju främst till en buffert och inte till ekonomiskt oberoende, så det är ju inga fantasisummor som sätts undan, de lär behövas förr eller senare =)