torsdag 31 januari 2008

Sammanställning december

Här kommer sammanställningar för december , vill gärna ha med den för att det är från den månaden jag börjar mäta







Sammanställning tillgångar och skulder December

Aktier 30 000:-

Fonder 3751:-

IPS 55722:-

Bank 270000

Buffert 26347:-



Min startplåt att förvalta är ungefär 300 000 och som jag sagt tidigare så är planen att placera hälften och att sätta in hälften på sparkonto med hög ränta. Detta känns tryggt just nu då jag inte är van att placera och vill prova mig fram dessutom är det oroligt på marknaden.



Mitt buffertkonto är högt och det är tillfälligheter, av dessa är 1184 kr december månads sparande och extra lön på drygt 2370 kr och återbetalning av elen 708 kronor, detta är sådana pengar som ska hamna på buffert kontot för att placeras så småningom. Men på detta kontot vill jag alltid ha en summa, ca 10 000 som ska vara just en BUFFERT, här kan jag låna om jag inte klarar min månad, om något oförväntat händer eller om jag behöver göra ett större inköp. Just nu finns en summa här som jag fått pga tråkiga omständigheter och dessa vill jag inte ska falla in i mitt sparande utan de ska jag göra en drömresa av, de är öronmärkta. Berättar om drömresan senare när jag/vi kommit längre i planeringen.

Inga kommentarer: