torsdag 31 januari 2008

Januari månads sammanställning

Här är nu dags att redovisa januari månads sammanställning.



Aktier 28900 :-

Fonder 3671 :-

IPS 52174 :-

Depå 40373:-

Buffert 27628:-

Bank 232800:-
---------------------
summa 385546:-


Mitt sparande för månaden ser ut så här

IPS 200:-

Fonder Ryssland 300:-

Buffert 1281:-

Semester 1000:-



Jag sparar fasta summor till semester,IPS och fonder, men vad beträffar IPS funderar jag på att sluta, läste att man behöver ha en inkomst över 27000 kr för att det ska löna sig med pensionsförsäkring av hänsyn till skatteavdraget. Jag tror jag låter de pengarna stå och placerar de 200 på annat sätt, ska gå till banken och höra.



Denna post har iaf gått ner rejält och då har jag ändå sparat 600 kr dec+jan, detta var inte inräknat i decembers sammanställning.

Sparandet i fonder har gått bra så jag höjde förra månaden från 100 till 300 kr och vad hände? Jo de har rasat, gav är 3400 och värde nu=3671kr men man förlorar inte förrän man säljer.



Avsättningen till buffertkontot är det som blivit över efter budgeterade kostnader och sparande fond/Ips. Den summan kommer ligga runt här en normal månad då jag har höga utgifter för hästar än så länge. Men jag känner mig ändå rik som ett troll :) Nästa månad får jag traktamente för mina kurser så då blir det extra tillskott, känns som det har regnat manna från himlen ett tag nu men nu är det nog slut med det och jag måste hitta en balanserad ekonomisk vardag.



Har fört över pengar till depåkontot och ska lägga en ny köporder på RNB och Ericsson- här ska jag lägga 12 kr och 1000 st de kommer med kvartalsrapport imorgon och det kan gå hur som helst men jag vill ha en inne ifall de dippar, och jag ska lägga en order på NetInsight om 2000 st för 4.80 eller nåt sånt.

De kommer med bokslut i februari och jag läste att en styrelse ledamot köpt 40000 st aktier i mitten på januari, bådar gott tycker jag. Det skulle innebära att jag får en balanserad "portfölj" med Telecom, Teknik och detaljhandel. RNB hade fått över ett starkt namn från Gant, detta förstärkte min köplust visa RNB.

Inga kommentarer: