tisdag 20 januari 2009

Dålig

dag på börsen idag, samtliga av mina egna gick ner om än inte katastrofalt mycket.

Har inte köpt något på länge men funderar nu på att inhandla lite. Fylla på de innehav jag redan har för att späda ut lite, kanske Ncc eller SSAB.

Har nått upp till mitt minikrav på sparkontot beroende på att jag har sålt en av hästarna så jag tänkte att jag kunde handla för denna månads sparande. Men månaden är inte slut än och ny lön har inte kommit så jag avvaktar nya lönen och ser till att jag klarar det vardagliga fram tills dess.

Mina sparmål är drygt 10% av lönen, ca 12% och det är nya tag som gäller nu med nya året.

Gjorde ett litet vardagsklipp idag. Jag undviker att handla saker som jag tycker är något jag kan avvara i matlagningen, en sån sak är kryddpåsar, typ indisk eller tailändskmat, ni vet kryddor som hälls över exempelvis kyckling eller kött och så har man en Tikken masala....

Men idag i min lokala butik sålde de två påsar för tiokronor, en kostade annars femton. Så då köpte jag på mig ett antal och kan därmed få lite nya rätter hemma. Det är lite svårt med inspirationen ibland för nya rätter.

En rätt som min dotter gjorde förra veckan var dock helt ny och så fantastisk god så den blir det fler ggr. Det var en Saffranspasta. Den är dyr men oerhört god så det kan bli på helgen kanske. Vill gärna delge er detta. Laga, är och njut

Inga kommentarer: