måndag 21 juli 2008

Bidrag till Uganda.

Jag har länge velat men inte fått tummen ur att bidra till något ekonomiskt. Nu har jag hittat ett bra alternativ som jag väljer. Ett barnhem i Uganda som har egen skola, läs mer här. Det heter ssengyange. Har 400 elever och därav är 288 föräldrarlösa. Eleverna är mellan 4-15 år. En väninna till mig och hennes familj är djupt engagerade och åker dit tre veckor varje år. Jag litar på att pengarna går dit de ska.Skolan har ledordet "Försoning". Alla barn oavsett färg,stam religion eller kön ska känna sig välkomna. De satsar på självhushåll. Och har bla getter som ger ett glas mjölk varje morgon till varje barn.Det verkar var ordning och reda och nu är jag glad att jag kommit till skott. Jag ska ge 200 kr varje månad. Det är inte mycket men tillräckligt för att hjälpa och en så pass låg summa att jag varje månad kan ge den, oavsett hur månaden ser ut. Jag vill ha det regelbundet och stadigt och då är det bättre att lägga ribban så den passar. När jag får det bättre så höjer jag den. En vettig sak jag har tagit tag i och är glad för det. Dessutom får jag personliga rapporter om utvecklingen och hur pengarna används.

Inga kommentarer: