fredag 11 juli 2008

Hej hopp

på er alla!!! Förlåt att jag försvann utan en hint och förlåt att jag inte kommit med en månadsrapport som jag utlovade. Detta beror på att vi varit vid kusten och att min sambo inte köpte eller tecknade sig för ett mobilt bredband....
Min sambos familj har en stuga vid kusten och en vecka om året är den garanterat vår. Ibland däremellan oxå men minst en vecka. Så nu har vi varit där. Och innan vi åkte så sa sambon att vi tar med den bärbara.
-Men vi har inget mobilt breddband?....
-Nej men det ska jag fixa...
Varpå jag blev skit glad för tänk att kunna vara på semester och ändå sköta bloggandet, och att läsa er andras bloggar och att överhuvudtaget kunna ha tillgång till det fenomen som heter Internet... Skadad?? Japp jag erkänner. Jag önskar att jag istället för internet hade oroat mig för att jag inte hade fått med alla fjällrävenjackor, ryggsäckar och Tretorn gummistövlar. Jag önskar att jag hade en vandringsled planerad med lillkillen... Jag önskar att jag endast hade velat ha ren luft och natur. Jag vill ha det-oxå men lite kontakt med omvärlden behöver jag med.
Nu ville sambon inte teckna sig för mobilt bredband. Han behöver det ibland på sitt arbete och han har/skulle ha det betalt men kunde liksom inte bestämma sig för vilket han skulle teckna. Och jag då, snålvargen ville liksom inte säga vad jag egentligen tänkte " Teckna ett bara för f-n, vi behöver ändå inte betala och min internet tarm suger och svider värre än mitt nikotinberoende." DET ville jag inte säga, för det är jag som tjatar om att man ska vara om sig och kring sig och inte teckna abonnemang eller anteckna sig för autogiro bara så där. Så nu när han tänkte till fick jag bita mig i tungan. Och ärligt....jag vill inte erkänna hur beroende jag är av det här :)

Inga kommentarer: