lördag 19 juli 2008

Fighter is back in town

Hej hopp alla semesterfirare. Är nu tillbaka från Falsterbo och campingliv. Det har varit en fantstiskt skön och avslappnande vecka. Inte en droppe regn har vi haft på hela vecka men rapporter hemifrån, där sambon lagt nytt tak-lämpligen, har berättat att här har det ösregnat varje dag. Så när vi kom hem får vi se på tvn att på Derbyt på Falsterbo horse show -ösregnade det!!! Snacka om bra timing-för omväxlings skull. Vi har tur med vädret där nere. Förra året hade vi sommarens enda fem soldagar just där. Åkte hem på fredagskvällen och dan där på-fick de ställa in tävlingarna pga hällregn, de kunde inte garantera säkerheten för ekipagen....
Vi har inte haft kanon sol varje dag men dock mycket sol och däremellan mulet. Vi var på tävlingarna och vi var på stranden, inne i Skanör och åt kanongod glass på ALDORS, kan rekomendera detta. Övht kan jag rekommendera Falsterbo och Ljungens camping, fin strand och kritvit sand. Vi har verkligen haft semester. Man kan inte göra så mycket på en camping mer än att fixa mat. Inte tvätta eller städa eller sätta in foton i album. Och det är så skönt att göra ingenting, det är ju det som är semester. Att göra annat. Hela året är det jobb och hästar. Och nu har jag gjort ingenting. Igår åkte sonen och jag in till Skanör och åt glass på ovannämnda ställe. Så skulle vi gå till biblioteket för att gratisläsa lite tidningar-läs jag skulle kolla börsen som jag inte har haft någon koll på hela veckan. Men vi kom dit 13.57 och det visade sig att de stängde 14.00 på fredagar... Tji gratisläsning och börslistor. Men så såg jag att de hade bokrea på skänkta böcker och de tog en femma per pocket. Snabbt rafsade jag åt mig Historien om Trustor härvan, har länge velat läsa mer om den, en bok av Hannele Wibeke-Holst och slutligen Singel i Sumpan av Annika Sundbaum-Melin. Den hade jag kanske inte tänkt köpa men gärna läsa-och en femma....Åkte hem och började läsa Singel i.... och det var en angenäm läsning. Lillkillen lekte med kompisar på campingen, dottern på tävlingarna och jag helt ensam i tältet med min pocket. Det var ett sk Halleluja moment... Boken var så lättläst och så rolig. Och jag skrattade högt flera ggr ensam för mig själv. Får ni möjlighet så läs denna. Förvänta er inget djup men härligt ovårdat och skafsigt...Jag har inget gemensamt med författarinnan mer än möjligen att jag gillar att skriva, är ensamstående mamma och att jag gillar att prata och att analysera. Men ibland är det just motsättningar och skillnader som attraherar. Jag hade iaf några härliga semestertimmar där i tältet med min pocket. Stunder i livet-det gäller att hitta dem:)

Inga kommentarer: