lördag 12 juli 2008

Månadssammanställning Juni

Nu kommer sammanställningen för Juni lite försenad. Hade jag gjort den 25e juni hade siffrorna varit ganska mycket bättre, om än inte bra. Börsen har endast gått ner och mina aktier är inte värda mycket. Jag ligger back sammanlagt 56983 kr på aktierna , men i där ligger återinvesterad utdelning på 9500 kr så jag ligger i reda pengar back 47483 kr. Svindlande mörker.... Magvärk och tvivel. Fonderna ligger på plus med futtiga 1.69% de har backat rejält. Även mitt buffertkonto har minskat pga studenten. Denna månaden har jag sparat 300 kr i fonder, ligger med i summan. Eftersom det är semester har jag inte avsatt någon summa. Ska vara borta 3 veckor. Och en vecka utomlands av dessa. Så jag väljer att inte spara utan vill istället minimera uttaget från bufferten. Känner mig dålig för jag sparade inte förra månaden pga studentutgifterna men har bestämt att göra så här. Nästa månad och resten av hösten få bli stramare. Slösar inte på semestern, utan vänder på kronorna men vill inte gnida. Semester är semester och då ska man göra sånt man inte gör annars, därav fenomenet semester. Men de första 2 veckorna nu blir budget variant med egenlagad mat och camping.
Hur som helst här är sammanställningen:

Aktier 102440
Fonder 5882
IPS 47095
buffert 4671
SPAR 160383
----------------------
320471

Att jämföra med förra månadens 371104 kronor.Över 50 000 kr i tapp... Jämmer och elände.
Men jag håller i och hoppas på en börsuppgång av det rejäla slaget, RNB aktien står i löjliga 12.95!!! Hur e de möjligt?? Jag frågar mig gång på gång....Hur e de möjligt.....Var det nån som sjöng och där är väl mina tankar ungefär nu förtiden.

Inga kommentarer: