onsdag 2 juli 2008

Börsen gick upp något igår. Men jag kan inte känna någon glädje alls. Det är för dåligt just nu. Jag sitter tjockt och har inget som helst utrymme att göra någonting. Jag känner att jag resonerat fel från början. Fel resonerat med tanke på utfallet, hade utfallet varit ett annat så hade jag tänkt rätt och det vet man ju aldrig. Jag skulle gjort en grundligare research om marknadsläget och om världsläget. Men jag kastade mig glatt in i spekulationens värd i december och tyckte att jag handlade billigt. Jag jämförde med förra sommaren. Hade jag kastat mig in nu så hade jag fått bra mycket mer för mina pengar. Med tanke på utfallet skulle jag sålt efter ett par kronors ökning och hållt på så. Inte tänkt långsiktigt. Men eftersom jag gjort det och sen börsen backat väldigt snabbt och väldigt kraftigt så-ja jag sitter i en rävsax och kan inget göra. Kan inte sälja och köpa nytt. Kan inte ta en förlust för jag har ingen vinst att kvitta ut det med. Jag behöver inte pengarna-Thank good! Så jag har ingen realiserad förlust. Det är bara oroligt och tråkigt att sitta med förbundna händer och fötter.
Bodo Schäfer skriver att man ska göra tvärtemot alla andra. Göra det ingen annan gör. I detta fallet innebär det att man skulle handla nu. Jag hade gjort det om jag hade haft pengar att spendera men det har jag inte. Då hade jag köpt Boliden antagligen och nån bankaktie. Sen hade jag täckt in hyfsat. Men nu får jag bara ta ett steg tillbaka och jobba på likviditeten. Men om man handlar mycket nu borde man göra enorma vinster. Börsen går ju historiskt alltid upp, förr eller senare. Den som lever får se...

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Jag är tyvärr inte likvid, annars hade jag handlat. Men jobbar på det.

Ekonomisk fighter sa...

perpenning: Ja jag tror det är helrätt på sikt om man har nerver och is i magen.