söndag 20 juli 2008

Pre semester..

Idag ösregnar det här mest hela tiden. Passar iofs ganska bra då jag gör tråkiga saker som måste göras efter en semester, tvätta, packa upp och plocka iordning. Packa om blir det eftersom jag åker på tisdag igen. Vi ska göra en semester som för mig blir lite av en drömresa, har velat göra den i många år men inte haft varken råd eller möjlighet. Vi ska bila i England i en vecka, bara jag och sambon. Bo på B & B och ta dagen som den kommer, gå på lokala pubar. Följa stämningen i Jane Austens anda och kanske titta på hur det ser ut i Emmerdale där Hem till gården spelas in och kanske hittar vi till Midsummer... Jag älskar engelska serier och filmer och deras natur verkar underbar. Det ska bli så trevligt. Åker billigt med Ryan air och hyr en bil där. Resan och bilen kostar för mig 2800 kr. Sen boendet mellan 600-1000 kr för ett dubbelrum. Jag har köpt en dyr bok om England, 425 kr, var tveksam till detta inköp men hittade ingen annan och den är toppen. Det står om olika platser och detaljer som man kan titta på, den innehåller även en kartbok som jag annars hade behövt så där sparar jag in ca 150 kr...

Campingen i Falsterbo gick på 1500 för boendet. 125 kr för ett campingkort. En fulls tank a 725 kr och så maten. Inträde till tävlingarna 140 kr x 2 den lille gick in gratis och dottern betalade själv. Ett och annat glassbesök och sista dagen eller kvällen slog vi oss lösa med ett besök på en pizzeria.

Hästarna har varit väl omhändertagna av vänner och det var kul att träffa dem igen. De står tillfällligt på ett ställe med ridhus så här hemma står hagarna tomma, lite sorgligt men efter England kommer de hem igen. Nu får de tränas i ett ridhus och det blir bra. Den lille hästen har tappat en mjölktand, så himla gulligt...

Så gick jag äntligen in på börssidorna och till min glädje har den vänt upp lite, alla utan Net Insight, det var kul att se. 8000 har de hämtat igen tom fredagen. Skönt. Men det var oxå väldigt skönt att koppla bort börsstressen ett tag.

Det finns så ofantligt många människor som har ofantligt med pengar. I Falsterbo samlas dessa under tävlingarna och i Båstad under de tävlingarna. Unga rika, med dyra kläder. Det känns så overkligt att se. Under Båstadsvecka kostade en Loka 200 kr på innestället, ryktades det....

Undrar lite hur det känns...Har de Ågren för att de bränt pengar en vecka...Själv har jag det för campingavgiften...som ändå gav glädje åt oss alla...det är märkligt.

Men en rolig sak hörde vi, dottern och jag i Falsterbo: det kom 3 "brats" gående med bakåtslickat svart vågigt hår, i dyra skjortor och jeans....de andades Stureplan och doftade rikedom......
Dottern och jag gav varandra ett menande ögonkast. Då hör vi den ena säga -kom nu killar vi måste skynda oss, kaninhoppningen börjar strax..... Lite gulligt att öven kaniner får plats i deras värld.

Inga kommentarer: