måndag 21 juli 2008

Res feber

Idag har jag resfeber, vill inte flyga imorgon... Försökte få till den här resan med båt och att medta egen bil men det blev 8000 kr dyrare för mig och min sambo så det var inte försvarbart. Annars gillar jag båt bättre än flyg av egna skäl(flygrädsla) och av miljö skäl. Hur kan det vara 8000 kr dyrare att åka båt jämfört med flyg med tanke på flygskatt och everything??? Jag förstår det inte. Och det är inte bilen som kostar , den kostar 1100 vilket är ok, utan det är hytterna. Och man måste ha hytt. Annars hade jag med glädje suttit på golvet i 24 timmar om jag bara slapp flyga.Nu är det bara att bita ihop och jag försöker endast att tänka på i morgon eftermiddag när jag sitter på en bypub med en öl och zoomar in lokal befolkningen. Det ska bli så mysigt. Vi kör endast 10 mil första dagen, det räcker som träning för vänstertrafik. Sambon är lite nervös för den... Jag återkommer om en vecka och berättar resrutten. Vi tar dock med en bärbar så om det blir läge...jag vill inte försumma sambon med att blogga men kanske när han läser tidningen eller sover middag, skriver jag under veckan.

Inga kommentarer: