tisdag 1 juli 2008

Dyster börs och näckrosor

Idag är börsen dystrare än dystrast, denna veckan har gått i moll...
Jag har aldrig varit direkt orolig, orolig i magen förrän idag... Innan har jag tänkt att det inte är någon förlust förrän jag avyttrat. Och det har jag ingen brådska att göra som det ser ut.
Men idag läste jag att ett rykte om krig, med nya aktörer inblandade i Mellanöstern, hade blossat upp. Ett rykte dock men ändå...Bryter det ut nya krig kan det gå hur som helst med världsekonomin för ett bra tag framåt. Vet att länder krigar varje dag, men de har olika inflytande på världsekonomin. Nu är naturligtvis inte ekonomin det värsta här i det värsta av värsta scenarior, utan människors lidande. Ett av länderna, det som enligt DI och ryktet skulle vara initiativtagare till anfallet är förövrigt redan i ett dagligt anfall och ett mångårigt sådant med ett annat land. Så jag undrar hur de övht kan tänka på nya anfall, hur får de ihop folk till en arme?? Detta gjorde mig rädd, ordentligt rädd. Även om jag hoppas och tror att det endast var ett rykte. Men jag har kommit ifrån den där krigskänslan, glömt bort hur hemsk den är. Jag har vänner från bägge länder så jag kanske lättare identifierar mig nu.Vet inte men otäckt är det.
Idag ångrar jag nästan, men än så länge bara nästan, att jag gav mig in i börsen. Jag får så mycket huvudbry och det har gått så dåligt. Jag ligger back rejält. på tal om det kommer snart en månadssammanställning. Men vill nu avsluta med något positivt: Ikväll har vi varit och badat, jag sonen och vovvarna. Vi har en liten badvik på gångavstånd. Näckrosor ligger i vattnet och flyter, de har slagit ut nu. En idyll som Emil I Lönneberga... Solen skiner. Sen som lök på laxen , och grädde på moset - är det tisdag, och vad innebär tisdag? Allsång på Skansen och Morden i midsummer. Ikväll blir extra mysigt att se för jämte mig i soffan har jag min lillkille..saknade honom förra veckan. Så en dusch och en stor bytta popcorn, sen är det läge att njuta...

Inga kommentarer: