fredag 28 november 2008

Fredag , igen

Veckorna bara snurrar runt och det är svårt att hänga med, ibland känns det som om livet bara består av måndagar och fredagar, men jag klagar inte - helg är alltid välkommet....
Börsen har inte varit någon rolig historia idag... Vore kul om uppgången kunde vara ett par dar i stöten. "Experterna" turas om att vräka ur sig att botten inte är nådd än och att vi fortfarande inte kan skönja slutet på nedgången. Det är ju psykologiskt tycker jag, NOT , varför inte sprida lite positiva tankar så att vi kan börja resan uppåt någon gång? En positiv människa dock är finansmannen Mats Qviberg som tror att vi slått pannan i kaklet på poolen och är på väg upp mot ytan och ljuset igen. I boken som jag läser, som jag berättade om igår, är jag nu inne i en fas där Börjesson förklarar att man ska ta denna information med en kritiskt granskande, nypa salt. De som yttrar sig vill ha ut något av bomben som de släpper... När man tänker på det känns det ganska skönt. En av de som tror på mer nedåtgång är en fondförvaltare och förvaltar probably en sån fond som går upp när börsen går ner. Tänker man på detta så blir inte rubrikerna så tunga att läsa. Man måste återigen bilda sig en egen uppfattning...Och detta tänk gör att man lär sig att lita till sig själv och det är bra. Nej lite mer positivt att läsa, och det tror jag kommer snart för löpsedlarna säljer inte längre, folk har tröttnat så journalisterna måste byta infallsvinkel...

Inga kommentarer: