söndag 16 november 2008

Spontan shop

Denna helgen har gått i heminredningsens tecken. Lånade ett inredningsmagasin och fick en massa inspiritation. Men jeezes vilken spontanshop detta läsande ledde till.
Vi har tagit ut en gammal soffa och burit i en mindre, till detta krävdes ett vitt skynke för att klä över soffan med. Den passar inte i färgerna. Prövade med vita lakan men det funkade inte.
Så ett vitt mönstrat överkast för 500 har inhandlats på Ikea. 2 st gråa fårskinn från Ikea har jag oxå köpt till vår kökssoffa. 2 st hyllplan som jag målat vita och 5 st röda små ljuslyktor har jag oxå köpt. För ett antal år sedan fick jag en matsalsgrupp modell gammal och vit som jag dock aldrig har fått plats med. Men nu i helgen har vi plockat in den i vardagsrummet. Så i vardags rummet har vi nu slängt ut gammalt och slängt in nygammalt. Sitter nu i min vita soffa och njuter!!Det blev så fint. Och all denna inspiration av ett lånat nummer av Lantliv:) Jag sparade 45 kr och gjorde ett spontanköp på 2500 kronor!!! Ibland bedrar visheten snålheten, ha ha.
Skämt åsido, jag är jättenöjd och även om inte planen som följde var detaljplanerad så ville vi ändå förnya.Och jag ville gärna få det klart till jul. Vi köpte även 2 st foto hyllor och en fin oval zinkbunke som jag antingen ska fylla med mossa och 4 röda klotljus, till adventljusstake eller med amaryllisar... Efter jul ska jag plantera 3 st Orkideer i den.
Min energi har varit på topp denna helgen, har städat,fixat och fejat både lördag och söndag. Kul och ett välkommet inslag.

Inga kommentarer: