söndag 9 november 2008

Höst/vinter garderob hemma hos mamma Morticia

Förra året när vi gick in i höst vinterperioden kände jag att jag hade ganska bra på fötterna, inte bara skodon utan även en bra basgarderob. Denna finns ju kvar men känns så tråkig,solkig urtvättad. Eller för att citera ungdomen "so last year" eller tom century....
Det beror inte endast på pengabrist,eller sparande utan att jag helt enkelt aldrig går på stan längre sen jag flyttade ut på landet och sen mitt kontor flyttade längre bort från city. Innan kilade jag ner en lunch i vecka iaf och när jag bodde i stan var jag nere en sväng oftast varje lördag. Nu är det kris. Tycker inte om mig själv när jag känner mig så "dammig". Har mest svarta kläder oxå så det känns grått och utrvättat. Har en foundation i fel färg som är näst intill oanvänd. Köpte den före sommaren. Jag blir blek som lik och ser ut som som Frun, Morticia Adams...., när jag använder den. Men så gör jag det iaf. Istället för att ta lite tid och köpa en ny.
Jag kör ner mig i sådanan perioder-alltid. Handlar lite så jag blir nöjd men så går tiden och jag fyller inte på . Och en dag vaknar jag och känner mig helt sunkig. Idag har jag en lång kjol i svart manchester, omfärgad från beige, inköpt 2002, använd cirka 60 ggr. Jag älskar den men den är inte ny och fräsch... Den hängde på en galge och hade blivit ihopkörd på mitten, så när jag tog på den var det ett skrynkelband genom hela kjolen fram och baksida. Hade inte tid eller fantasi att välja något annat. Hur mycket tid och pengar kostar det för att känna sig fräsch? Inte mycket...
Vill ha en garderob där kläder hänger snyggt och jämnt fördelade över galgar i rad. Idag är varje galge på väg att knäckas, pga överbelastning. Vad kostar en galge? Oftast NADA om man handlar kläder. Vill kunna öppna min svindyra garderob(inköpt förra året för 6500 kr, bara för att få ordning på kläderna) och bara stoppa in handen och känna något rent, struket och fräscht!!! Skärpning på mig. Jag skäms över mig själv och mitt betende. Kläder måste få ta tid,jag måste börja stryka mina kläder. Köpa kläder. Och för guds skull köpa en ny foundation. Känns som om ansiktet spricker i den här bleka snart.....

Inga kommentarer: