torsdag 6 november 2008

Novembermörker..

Ja nu är det dystert mörkt både när det är dags att kliva upp och när man kommer hem... Eller nästan, jag har ökat på mina arbetstimmar till 6 nu så när jag kommer hem är det faktiskt fortfarande ljust men för er som arbetar heltid blir det mörkt. Blev bjuden på bakelse idag på jobbet och det piggade upp lite. Börsen har rasat idag... Jag undrar lite hur "marknaden" tänker. Först stiger den för att det bli presidentskifte och tilltron är hög och sen sjunker den som en sten. Obama måste väl få lite mer tid eller? Han har ju inte ens tillträtt...Upp och ner och upp och ner....
Det är så skönt att pausa börsen ett tag ibland och jag tror att det är dags för en paus nu på ett par dagar.
Har varit och simmat denna veckan, så himla skönt. Känner bara att jag håller på eller redan är en riktig kärring för jag blir skitförbannad när ungarna gör bomben i vattnet hela tiden:)
Men det är inte för att jag inte vill ha vatten i håret utan för att jag har linser. Hörde nåt kul på Riks morgonzoo igår som jag vill förmedla, jar har garvat i två dagar nu. De pratade om hur ofta textningen och översättningen blir fel på film och tv. Och då berättade Titti att hon läste om en amerikansk film som hette I will never be the same. Och den svenska översättningen var
Jag kommer aldrig att bli same !!! Ha ha, nej vem f-n kommer att bli det?? Så berättade Fylking om en cool Clint Eastwood film. Clintan hade stått på prärien och kikat ut över vidderna. Kan ni se honom framför er? Lång skinnrock, halvskäggig, cowboy hatt och en cigarr i mungipan. Och när han tittade bort i horisonten så var det väldigt dimmigt och disigt. Han tog ut cigarren och sa
deeze....(el något sådant, betyder väl disigt skulle jag tro men hittar inte mitt lexikon)
Och då översatte de det med OST. Ha, ha jag tycker det är så kul, varför i hela fridens namn skulle denna man plötsligt slänga ur sig CHEEZE....

Inga kommentarer: