lördag 25 oktober 2008

Höst

Lite mysigt med höst ändå. Har idag varit ute med större delan av familjen och räfsat löv. Tänk om man fick en krona för varje löv som fallit....
Har även gjort älgköttbullar i gräddsås och det fantastiskt gott. Känner mig lite sund när jag gör sånt, typ älgköttbullar och räfsar löv. Eller tvättar en smutsig matta eller planterar om en blomma. Sånt som egentligen inte tar mycket tid i anspråk men ger en feelgoodkänsla när det är gjort. Som om man står mitt i livet och gör rätt... Som omväxling. Ibland gör man ju fel. När man tjafsar om småsaker. Eller bara inte orkar göra något. Har även varit och jagat ett nytt skrivbord till den yngste familjemedlemmen som fått nytt rum men vi hittade inget som var bra. Så han ska ha sitt gamla skrivbord ett tag till vilket är bra. Onödigt att lägga pengar på något som inte är bättre. Var inne på 4 möbelaffärer inklusive Ikea. Ikea vilken grej det är. Så mycket folk hela tiden och så mycket produkter. Och korv för en femma. Det köpte vi förstås. Funderar mycket på nästa aktieinköp. Vet inte än hur mycket jag har att röra mig med denna månad då jag ej fått sjukpenningen än. Men vill handla. Det var ju botten nivåer på många aktier igår. Priserna motsvarar inte värdet på aktien eller ens förväntat värde i en framtid men många säljer, många dumpar och priserna sjunker. Det är nu man ska vara med och gå emot strömmen. Men samtidigt ändå vara försiktig. Jag måste ta en mellan väg så att jag har både hängslen och livrem, både trygghet men ändå tillfredställelse. Och det mina vänner är inte lätt. Hur tänker ni andra som är intresserade av aktier? Köper ni eller avstår ni?

2 kommentarer:

Per Penning sa...

Jag avser att gå in med små belopp successivt. :)

Ekonomisk fighter sa...

perpenning: Okey det låter intressant, jag ska följa dina köp.