torsdag 9 oktober 2008

Tv

Jag vet att jag skrev häromdagen att jag var trött på att alla tvprogram är så lika och att jag saknar filmer och bra serier.... Trots detta så ska jag krypa upp i soffan och se både Du är vad du äter (Catrine fd Schulman är med och jag vill inte missa mötet mellan Skipper och henne) och Lyxfällan. Är hängig och det är det enda jag är sugen på att göra. Har minskat kaffekonsumtionen från 4 muggar till en trekvarts full mugg och har svinont i huvudet. Tror det är det annars håller jag på att bli sjuk. Och när man är hängig får man gå emot sina principer och sig själv:) Det har gått/går ganska bra svenska serier dock. Främmande Fågel, Höök och Oskyldigt dömd. En serie har även börjat på måndagar på svt , Livet i Fagervik, och i måndags tänkte jag att jag skulle ge den en chans. Men den var sådär måste jag säga. Lite osannolik, särskilt en scen där en pojke på 15-16 sitter i ett polisförhör. Plötsligt börjar han skaka okontrollerat och bli kritvit i ansiktet. Abstinens konstaterar mamman som var läkare. Och det var det - på kaffe!!! Han hade tagit för vana att sitta uppe på nätterna och spela nätpoker och för att orka drack han baljor med kaffe. Sådan abstinens vill jag påstå är inte möjlig. Huvudvärk ja men inte frossa. Inte av koffein. ( Kanske har jag fel och vaknar med koffeinfrossa imorgon bitti:)) En myskväll blir det iallafall. Börsen vände upp något. Jag tänkte så här idag, när jag kollade in RNB som inte har gått lysande,om en aktie går upp 20 öre så är ju det ingenting men om den går upp 20 öre varje dag(vilket inte är möjligt då börsen inte är öppen varje dag, men en hypotes) då skulle samma aktie ha gått upp 73 kr på ett år. Så förakta aldrig en ökning på endast 20 öre....

Inga kommentarer: