söndag 26 oktober 2008

regn regn

Idag har jag fortsatt göra nyttiga saker som ger en feel good känsla. Lagat och sytt upp ett par jeans till sonen. Hans pappa köper med förkärlek märkeskläder till tioåringen. Med två nästan vuxna barn i bagaget som aldrig fick det i samma ålder, försöker jag bromsa sådant så länge det går. Nu har han fått ett par Levis jeans, 10 cm för långa och lika förstora i midjan. Inget bälte. Så tioåringen kom i gällivare häng, visade hela rumpan och hade nästan trampat sönder jeansen därnere. Så de har jag lagt upp. Jag har hittat en simhall i närheten där jag bor, en liten men helt okey så där har vi varit idag. Jag simmade 1000 meter. Billigt inträde var det, en familj 60 kronor. Nästa vecka kostar det bara 10 kr mellan 9-12 pga av höstlovet. Så jag ska försöka ta mig dit några gånger. Det är väldigt skönt att simma och basta. Nu när jag jobbar halvtid ett tag hinner jag med mig själv märker jag tydligt och det ger direkt avkastning på psyket...
Jag har även börjat rida igen. Så dottern och jag red ut en lång runda i regn och blåst idag. Mår så himla bra just nu av att göra saker. Tyvärr har jag alltid varit typen som hellre kryper upp i soffan med en bok och en bunke popcorn annars. Jag hoppas att trenden håller i sig. Jag har börjat tänka så här: Hela, nästan mitt liv har jag varit ganska lat. Låtit bli att göra saker som är obekväma. Men så nu när jag haft tid att tänka har jag kommit på att jag blir ju bara äldre. När ska jag göra sakerna som jag skjutut upp? Typ börja åka skidor,skridskor,cykla och rida. Träna. När? Och så kom jag på att tänk om jag blev förlamad eller på annat sätt handikappad imorgon och inte kunde göra alla sakerna, då skulle jag ju gräma ihjäl mig för att jag inte gjorde de när jag kunde. Är och har alltid varit en rädd figur. Tror att jag ska ramla av, bli påkörd av tåget, avkastad framför en bil. Bryta benet när jag åker skidor med mera med mera. Men varför inte leva här och nu? Om det skulle hända så har jag ändå provat. Och bli påkörd eller bryta benet kan jag ju råka ut för precis när som helst. Tid för själen gör underverk, säger jag bara. Emellanåt alla mina nya aktiviteter funderar jag på aktier, ska lägga en order ikväll eftersom det stod så lågt i fredags. Är detta botten? Jag undrar det. Valet står mest mellan SSAB och Boliden. Men inte så högt belopp då jag inte vet sjukersättningen än. Nu ska jag poppa en bunke popcorn och fortsätta skriva på boken...Ibland är livet härligt!

Inga kommentarer: