fredag 26 december 2008

Annandagen

God fortsättning på er alla. Det har varit en toppen helg, bättre än vad jag vågat hoppas på.
Yngste sonen fick ett singstar med en skiva av Abba så alla sjöng så det stod härliga till, vi vuxna och alla stora barn, det var jättekul!!!
Jag tror att alla var glada och nöjda, kände julefrid och julstämning, och det var min målsättning.
Min dotter sa att man nog börjar bli gammal när julklapparna inte betyder så mycket utan stämning, sällskap och maten är det viktiga och då erkänner jag att jag börjar bli gammal, men köper det. Fina paket fick jag oxå. Tretorn gummistövlar, en ansiktsbehandling, en helkroppsmassage, en jättefin kofta,ett set med pincetter (som sagt börjar ju bli gammal och därmed dyker oväntad hårväxt upp:-) ), Kate Moss parfym och kroppslotion, rakhyvel(nåja så mycket oväntad hårväxt har jag inte fått - än :) ), en förstoring från min dotters student, choklad och förkläde. En jättefin kofta till. Barnen börjar köpa alldeles för dyra presenter nu när de tjänar egna pengar och jag försöker stoppa det lite. Det får inte bli hysteriskt och gå över styr.
Allt nyinköpt julpynt satt som en smäck och jag njuter verkligen av att ha det pysslat och juligt. Detta är den bästa helgen, totaly.....
Nu ska jag städa upp lite, dammsuga gamla nötskal och smulor. En stund av lugn och ro, det är skönt. Söderkåkar är på tv1 klockan 18.10 och ikväll första delen av Selma Lagerlöv...
Må så gott...

Inga kommentarer: