onsdag 10 december 2008

Uppåt på börsen...igen

Brösen ökade idag igen..det var ett tag sedan den steg 3 dagar i rad utan att sjunka rejält emellan. Har vi slagit i botten kaklet nu?? Hursomhelst är det roligt iallafall att se sina aktier stiga, 5.25 % idag....
Annars en hyfsat tråkig dag trots kurs, fri lunch och ett gigantiskt fikabord, trevligt sällskap och en fin miljö....Ikväll blir det endast att byta om till mysisar och krypa upp i soffan med en pläd om benen. Bonde söker..och så hoppas jag att det kommer ännu ett avsnitt ab Persbrant på fyran.
Är dödens trött i mörkret. Tror att det är mitt i natten när klockan ringer kl 05.45...
Men idag vaknade jag pigg som en pärluggla 04:45..och kunde inte somna om....Och vetskapen om att jag förlorat denna timma förföljde mig genom hela dagen. Kunde inte tänka på annat och mina ögon föll ihop hela tiden.Pinsamt när man sitter med 200 främlingar. Men han som höll föreläsningen pratade så oerhört sakta och sluddrigt och gjorde sådana verbala avstickare så jag fattade ingenting. Dessutom såg han ut som en karikatyr av en seriefigur med stor mage och en gigantisk dubbelhaka, utstående ögon och en perfekt frisyr!!!! Som gjord för Wella reklamen!!!
En sådan fascinerande människa måste man ju bara studera men efter det var det svårt att hålla upp ögonen. Senare när en kvinnlig kollega talade somnade karikatyren själv framme vid skrivbordet....

Inga kommentarer: