onsdag 24 december 2008

God jul

till er alla. Så är äntligen julafton här. Det är idag som vi vet om vi köpt rätt julklappar och om de man köpt räcker. Tvivel som iaf hängt med mig under december. Blir barnen glada, har jag lyckats ska julstämningDet blir så här som det är, alla planer kanske infrias kanske inte. Julen blir inte alltid som man tänkt sig, men ibland är den bättre ändå och ibland blir man besviken. Sänder en tanke till er bloggare som kanske inte har det så lätt just nu av olika anledningar. Vid juletid bordde man vara befriad från sådana bekymmer och funderingar men så är det inte. Vardagen tränger sig på och fortsätter. En del av er får inte fira med era barn denna julafton, jag själv får iaf ha dem halva dagen och det är jag enormt tacksam över. Men jag har suttit ensam på julaftonsmorgon några gånger och jag vet att det inte är kul. Saker som man tar för givet före skilsmässan. Jag vill önska er alla en stund av julefrid och hopp och kraft. Julefrid så att era själar får ro om så bara för ett ögonblick. Hopp om att saker blir bättre och löser sig. Kraft att orka med det som komma skall. Allt löser sig, så småningom, bara man orkar hänga i. Särskilt dig Perpenning önskar jag allt detta. Men vi alla behöver det. Du är inte ensam. Vi är inte ensamma, det bara känns så. När man lyfter på locket och blottar sig så följer många med, och törs öppna upp. En riktigt god jul, trevlig dag och kväll till er allihop och tack för att ni finns och att ni skriver!!!!

Inga kommentarer: