söndag 21 december 2008

Ursäkta

men jag har haft e ofrivillig bloggpaus. Veckan har gått i en rasande takt och inser att jag inte skrivit på 6 dagar...
Börsen har gått hyfsat, det gläder mig att det nu endast handlar om ören ner för det mesta istället för flera kronor. Fick ett tips av en kollega att köpa KappAhl som gav 4.50 i utdelning, avstämningsdag på måndag. Aktien står lågt för tillfället så för ett ögonblick blev jag sugen men jag tappade intresset snabbt. Kappahl-konceptet? Vet inte om det sticker ut så pass så att de kommer att klara sig bättre än andra under en snar framtid, i längden klarar de sig men jag hade isf inte tänkt behålla dem så länge. Köp 3 och betala för 2. Det är samma där som överallt annars, inget unikt. Produkterna sticker inte ut, och ska antagligen inte heller göra. De är medelmåttiga för medelmåttor....Och jag tror inte på den approchen i tider som dessa. Annars har aktien klarat sig bättre än de flesta under senaste tiden så den är säkert köpvärd även om framtidsprognosen kan anses lite "luddig". Och eftersom mitt bagage och referens ram är 1000 st RNB som backat 93% så aktar jag mig lite grann.

Inga kommentarer: