måndag 29 december 2008

Bra början

på dagen blev det. Jag skrev igår att jag måste få disciplin för att få det jag vill uträttat. Skrev igår i två timmar på boken det är jag nöjd med. Klev upp klockan halvåtta trots att jag hade möjlighet att ta sovmorgon. Gick en timmas promenad i 10 minusgrader. Allt detta var planerat sen igår och helt enligt planen men sen hade jag velat sätta mig och jobba med boken. Då fick jag dock ett samtal i helgen av en vän som reser igenom och ville träffas klockan 12.00. Och jag har inte stake att säga att nej jag vill skriva på dagen och kan först på kvällen. Min tolkning av det är att jag inte står för min vilja att skriva och att jag är för flat. Vill man lyckas prestera och uppnå ett mål är det värdelösa egenskaper. Tvärtom, att få till något extra trots heltidsjobb, hem och familj då måste man verkligen prioritera och vara egoistisk, ha vassa armbågar och slå sig fram och ta rätten till egen tid!!!! Detta är jag kass på, har alltid varit. Men nu har jag kommit till ett vägskäl och väljer in på den nya vägen. Det kommer bli så svårt men jag vill bli en sån person, som åstadkommer det man vill och föresätter sig. Där finns inte bara boken utan mer motion, mindre nikotin och ett friskare och smalare liv. Jag är jättebra på det men så händer något i min närhet som är jobbigt, inte jag själv oftast utan något närliggande och jag struntar i bok, tuggar nikotin som aldrig förr, rör mig inte och äter chips. Vill inte detta, och en förändring måste till.
Idag och ikväll och även imorgon på dagen kommer jag till stora delar att vara själv och detta ska jag utnyttja maximalt. Basta!!!

2 kommentarer:

Spargrisens Mor sa...

Det är just det att man är dålig på att säga nej!
Men man kanske eg vill träffa o prata med den som hör av sig och vill ses.
Det andra jobbet som man också vill finns väl kvar att ta tag i, men vännen vet man aldrig när man träffar nästa gång...
Skulle ha gjort likadant som Du, "justerat" planerna, alltså.

Ekonomisk fighter sa...

SpargrisensMor: Det var så denna gången, en vän som jag gärna träffar då det blir sällan som vi ses och nu hade jag "tid" oxå, ibland måste jag säga nej pga av barn eller annat. Men ibland måste man säga nej till saker oxå, avstå eller säga att man inte hinner, våga prioritera och välja...