torsdag 4 december 2008

NCC upp

Fick idag en ny order värd 1.2 miljarder, vi snackar miljarder!!! Det är LKAB som ska göra ett stort arbete i en gruva , det tackar vi för att någon törs satsa lite i dessa tider. Aktien gick upp drygt 12 % men har just nu backat igen lite.
Äntligen en positiv nyhet i landet. Och arbetstillfällen skapar det oxå, ca 100 st vilket är toppen däruppe i landet. Glad blev jag över detta, självklart inte endast för aktiens skull utanför att vi behöver lite glädje och nya arbetstillfällen.....
Jag har köpt ett årskort på gym gällande gym och gympa, arbetet betalar större delen och det kostar mig drygt 400 kr för ett år, ca 30 kr i månaden vilket är toppen. Och i ochmed att avgiften dras på årets friskvårdspeng har jag hela nästa års intakt. Ska köpa ett kort på en simanläggning, det kostar för en minifamilj, vilket man kan säga att jag och sonen är, 690 kronor. Då får vi bada hur mycket vi vill en termin. Även på ett äventyrsbad som ligger i ett annat badhus. Bra. Så nu finns det inget att skylla på efter nyår när det gäller träning. Betalt och klart. Har även fått ett lysande tillfälle att köpa ett par nya träningsskor, Adidas, de kostade 899 kr men var nedsatta i en stor sportbutik till 699 kr. Men så har jag en god vän som arbetar i en annan stad i samma kedja och kunde köpa dem för 450 kronor.
Så man kan säga att hela mitt nypåfunna friskvårdsarrangemang är ett komplett fynd.

Inga kommentarer: