tisdag 9 december 2008

Julklappar

Börjar få hyfsad koll på min julklappar och det är så skönt. Är lite orolig för jag känner ett sådant lugn inför den stundande julen...Brukar inte göra det.
Innan har jag varit smått hysterisk för alla barn skulle ha exakt lika antal paket, helst över tio, gärna varsin pyjamas och alltid varsin bok och varsin cd...Till detta kom de "stora" paket och dyra som de önskade sig, det förstnämnda var mest basic....Pyjamasen fick de den 23e efter det stora julbadet...och bara de gick oftast loss på 600 kr tillsammans. hujedamig vilka situationer och traditioner man sätter sig i och skapar....
Men nu har jag lossat på julklappsknutarna och försöker se till vad de egentligen önskar sig. Det är bara att konstatera att om jag ska hålla min julklappsbudget och ge de vad de vill ha så minskar antalet paket till cirka 4-5, och detta minskar min hysteri och ökar min disponibla tid.
Bra...Dessutom är jag tacksam för fenomenet näthandel och postorder, många hårda paket går att inhandla den vägen:)

Inga kommentarer: