tisdag 23 december 2008

dan för dan

Jobbar in i det sista. Var en sväng på stan på lunchen och kunde till min glädje konstatera att Åhlens nu reade julpyntet med 50% så jag köpte två vackra silverkvistar, en röd vacker kvist och två höga konst amaryllissar. Jag vet att jag köpte två dyra, äkta för en månad sen men det ska fan till att tima blommningen...De har ju redan blommat över och köper jag nya blommar de till trettondagen...Så konstgjorda blir perfekt. Julen är viktig för mig som för de flesta. När jag stressar för att köpa pynt eller så, är det för att få fint och lite julefrid. Friden sitter självklart inte i konstamaryllissar men för mig är en del av det att man lever i ett kaos i december och så blir man ändå klar. Det blir städat, julmat inhandlad och lagad och man kan bara sitta och njuta och umgås. Detta drag beror på att jag har en mor som är fruktansvärt oorganiserad och med många barn blev det ju inte enkelt för henne ensam att fixa allt. Pengar fanns inte heller i större omfattning. Varje jul var jag så rädd och orolig att hon inte skulle få klart. Men på något märkligt vis så hann hon iallafall och klockan ett varje år kunde vi sätta oss ner och njuta av maten och att det var städat och pyntat. Det är väl det som jag fortfarande kan uppskatta. Ska inte tjata om att det är rebajas på alla julsaker men vill ändå slå ett slag för det, om ni har tittat på vackra saker som ni velat ha så är det läge att handla nu. Köpte ett vackert silverfat för halva priset på Maxi igår. Har velat ha ett sånt i flera år men tyckt att det var för dyrt.

Inga kommentarer: