torsdag 14 augusti 2008

Blomkål och huvudvärk...

Idag har jag haft en skitdag. Ont i huvet, ont i nacken och inga snälla kunder.....
Självömkan är på topp, och det gillar jag inte alls. Saker är till för att lösas inte för att gnällas ihjäl. Var så trött i morse som man endast kan vara en grå november morgon kl 04.00.
Kan inte ha det så här. Har ändå haft semester i 4 veckor. Måste förändra lite grann.
Vädret kan jag inte påverka då jag inte har tillgång till kemikalie raketer som skjuter bort molnen som vissa andra gör, hade jag raketerna skulle jag inte heller använda dem till det utan kanske skicka upp dem där bak på de som använder dem och dessutom ratar små 7åriga flickor för att de inte är tillräckligt söta för att framträda live till sin underbara röst....Såg en bild på flickan som alla andra små flickor var jättesöt. Skämmes ta mig tusan på människor som gör så här. Jag tror att värdlandet för Olympiska spelen trodde de kunde höja sitt anseende med OS men de sänker sig som en tung,tung gråsten...
Hursomhelst, var och storhandlade, veckohandlade till denna jättefamilj som jag tillhör, 900 kr, normal summa. En positiv sak nu är alla fantastiska grönsaker som är kanonbilliga nu. Köpte blomkål och gjorde skinksås med kokt blomkål och kokt potatis. Väldigt gott. Det gäller att variera sig när man äter lunch och middag 7 dagar i veckan, och det är inte alltid så lätt. Många recept har snurrat på år efter år...
Nu åter till mina tunga sjumila kliv, det går inte fortsätta som sagt så nu ska jag sluta vara en hösäck och gå ut i friska luften och röra på mig. Först sitter jag 8 timmar, sen sitter jag en timmas rast och sen när jag kommer hem sitter jag igen. Inte konstigt man blir tung i gumpen.
Så nu ska jag gå ut och "plocka in" en häst i taget och pyssla och rykta dem lite. Då brukar jag bli glad, och är jag glad så är de glada-så kunde det ha varit i den bästa av världar men de skiter faktiskt i vilket, de vill hellre gå kvar i hagen och endast se min nuna när jag kommer med kvällsmaten...Men ikväll blir det som jag vill

Inga kommentarer: