lördag 30 augusti 2008

Helg och fint väder

Det är en kombination som sällan inträder nower days men idag så...
Satt på altanen och njöt av en bok och en kopp kaffe i solskenet.
Är ekonomiskt rastlös, om någon kan förstå vad jag menar. Vill att saker ska hända. Har sänkt säljkursen på Net Insight till 5.15, har även gjort något med Ericsson, lagt en säljorder på 75 kr, gav efter omräkning 70 kr. Har tänkt att få iväg dem för 75 och sen lägga en ny på 68-70. Det händer ju lite med dessa har jag lärt mig, de går upp och ned och jag tänkte försöka vara med denna gång. Det ger en vinst på 3000 kr.
Och min övertygelse är fortfarannde att jag satsar långsiktigt på mina aktier, även om man för tillfället inte kan tro det. Jag går emot min övertygelse, många andra bloggares övertygelse och även aktiestinsens övertygelse. Men so what, jag måste få in pengar på något sätt och detta är ett kortsiktigt sätt som inte ska utesluta det andra. Risken är att efter jag sålt dem så ökar de gigantiskt och det blir betydligt dyrare att hoppa på tåget. Erfarenheten med Ericsson säger att inte detta kommer att ske, så jag tar risken. Och hoppas.
Har pratat med SEB idag, de hade fö en bra service där jag på internetbanken skrev i mitt telnr för att jag ville få kontakt.De ringde direkt. Jag såg att mina teckningsrätter på RNB kommit in och undrade hur jag skulle göra. De hade skickat ett brev som kommer att landa i lådan på måndag. Där kan jag fylla i att jag vill delta och skicka tillbaka brevet så ordnar de resten. Bra.
Har mycket utgifter för hästarna, som också de är en investering som just nu ser bra ut. Detta skiftar lite men särskilt den ena har rättat sig till och ser mer lovande ut nu än på 3 år. Största utgiften är för den andra som är på utbildning, 8000 + moms ska jag betala. Det är min övertygelse att detta på sikt är en bra investering men det ska betalas. Så nu letar vi med lykta efter en utbildningsbar ponny som vi kan köpa, utbilda och sälja. Kul men lite svårt att hitta. Var och tittade på 2 för några veckor sen. Såg bilder på nätet, ringde och även om våra förväntningar var låga pga av lågt pris och informationen vi fick, så hade jag inte kunnat bli mer förvånad ens om de hade gått på endast 3 ben. För dåliga. Men vi letar vidare. Har pengarna till utgifterna, dottern jobbar nu och tar ett stort lass ekonomiskt, men det kan inte bara läcka pengar på hästområdet,det måste komma in oxå.

Inga kommentarer: