måndag 25 augusti 2008

Tid

Läser ett, som vanligt intressant inlägg av perpenning om tid.
Hans tankar och funderingar överenstämmer med mina i dessa post semester tider.
Mer tid åt mig själv, min familj och det som är viktigt.
Snart är jag inne i arbetslunken igen och tankarna kommer att skingras-jag vet det. Men ännu så funderar jag. Jag vill äga min egen tid. En dröm vore att kuna vara ledig varannan vecka, jobba halvtid. Den veckan som jag har yngsta sonen skulle passa bra. Kunna ägna mig åt honom. Jag kan köra honom till skolan och sen hämta honom, 3.5 ochjobba i lugn och ro den andra veckan.
Få mitt sociala behov tillfredställt den veckan.
Jag skulle på min lediga vecka promenera, läsa, skriva och ägna mig åt hästarna. Bygga upp en verksamhet kring dem. Det skulle vara bra tid för mig.
Men jag har inte råd. Det behövs pengar naturligtvis. Pengar skapar en oerhörd frihet.
Så istället för att fundera på det jag inte har-ledig tid-ska jag fokusera på att skapa pengar så att jag kan få min lediga tid. Att bara tråna och önska, genererar ingenting. Men en tydlig målsättning gör det. Och det är bara att sätta igång och jobba. Mål har jag uppfyllt förr, detta är större och en större utmaning men det gör inget.

Inga kommentarer: