lördag 9 augusti 2008

Mmmm mysigt

med helg. Vädret kunde varit bättre men det är iaf ändå sommar fortfarande.
En bra helg som det artar sig.
Igår gick jag tidigare från jobbet. Det gör mycket för avkopplingen att bara komma iväg en timme tidigare. Åkte hem, läste Ridsport och drack en kopp kaffe...njutning för mig. Sen hann jag ändå städa huset. Vi har börjat med matveckor igen och det var lillpluttens tur. Hemgjord pizza och pizzasallad, smakade gudomligt. Har hittat en korg på skit Ica där jag bor(gillar verkligen inte denna affär, dyr och har lite grejor hemma, inga billigare alternativ men en gigantisk kundstock-helt oförtjänt) men iaf i denna korg säljer de grejor billigare. Och där har jag nu flera ggr hittat ändbitar av rostbiff och fin skinka för endast 4.95 hg. Rostbiff mackor är toppen. Särskilt med tunbröd, gurkmajonnäs, rostad lök och rulla ihop dem..mm jättegott. Så nu köpte jag såna bitar men av fin skinka, sån som kostar typ 19.95 hg och så använde jag det till pizzan. Eller lillplutten gjorde eftersom det var hans matdag. Hans engangemang i matdagen är väl inte briliant eller lysande men han försöker. För många år sen när jag flyttat hemifrån och gick till den Ica som låg där så tyckte jag det var så tragiskt när gamla pensionärer köpte billiga ändbitar i charken. De tog det som fanns skinka, medwurst kokt och rökt. Tyckte så synd om dem. Men även om jag fortfarande aldrig skulle be om det i charken så tycker jag nu tvärtom det är smart att köpa detta istället för att använda skinka för 15 kr/hg, finskivad till pizza och skinksås eller paj. Bra att man kan förändras.
Hursomhelst så fick vi en god och billig pizzamiddag. Jag lånade en bunt filmer av en vän oxå så efter "Jönssonliga dyker upp igen" som gick på fyran, förövrigt den roligaste Jönssonligan tycker jag, så såg vi en film som heter "Juno". Inte någon ny film men ny för mig. När jag pratade om den så hade plötsligt 3/4 av familjen sett det och tyckte den var "asbra" men ingen hade nämnt den för mig. Den var verkligen bra, annorlunda men med väldigt bra karaktärer. Så istället för att hyra fil för 50 kr och köpa pizza för 200-225 kr så fick vi en billig pizza och videokväll. Bra.
Ikväll ska vi tömma kräftbeståndet i frysen för det är snart dags att fiska nya, enligt insatta källor. Så det blir svenska egenfiskade kräftor, räkris och en bacon/kantarellpaj. Det ska bli så gott. Det går an att vara slösaktig med kantarellerna i dessa dagar:) Låter som om jag bara äter-...Ja det är så nästan:) nej jag gör mycket nytta med men en stor glädje för mig en sån här helg när inte mycket händer är god mat.

Inga kommentarer: