söndag 10 augusti 2008

Egen tid

Jag och mitt ex har gått tillbaka till varannan vecka system med yngsta barnet. Innan hade jag varje torsdag till söndag, vilket var en gudagåva. Jag hade alltid 2 lediga dagar med honom varje vecka. Men det systemet blev brutalt uppryckt vid en konflikt. Och detta system är ju mer rättvist så jag tar det. Problemet är bara att arbetet blir pressat och stressat den veckan jag har honom. Nu var han hos oss förra veckan och han har inget fritids men jag klarade det med hjälp av hans stora syster, thanks a lot!!
Denna vecka är jag alltså barnledig. Tråkigt men bra jobbmässigt, slipper känna stress och press och kan stanna kvar längre än till 16.oo.
Idag ska jag ta det lugnt, jobba så länge jag vill och sen gå vidare ner på stan...
Inte skynda hem. Ska se om det finns några efterdyningar av rean kvar, behöver fortfarande ett par nya sommarskor. Även om regnet inte låter vänta på sig så vill jag ha det för bättre dagar och till nästa år.
Igår fick jag ihop min receptpärm och det kändes bra att rensa lite. Ska fortsätta med det.
Har ca 10 kartonger kvar ute i förrådet. Men loppisprylar, sånt som jag haft med på loppis men inte kunnat sälja men som varit för fint att slänga. Ska rensa bland de kartongerna, måste slänga eller skänka bort där kan det inte stå. Dessutom behöver jag frigöra kartongerna för min bonus flicka ska flytta hemifrån och det är onödigt att hon ska köpa nya kartonger när det finns.
Skinnsoffan som står på loftet ska rengöras 0ch ut på annons. Rensa! Det är skönt för själen ibland. Att spara på sig hör för mig ihop med ekonomi. När jag var ensam och arbetslös slängde jag inget. Hade inte mycket med mig vid flytten så jag visste hur svårt det var att få ihop nytt.
Men nu känner jag att vissa saker måste slängas och går inte att sälja och då är det bättre att hiva iväg.

Inga kommentarer: