fredag 1 augusti 2008

Grill

Solen skiner men de säger att det ska bli regn imorgon. Hur kan det vara möjligt?? Det känns som om vi alltid ska ha detta vädret, eller hur? Det brukar känns så. Även när det regnat fjorton dagar i sträck. Så nu måste vi grilla ikväll och liksom passa på, mellansonen med kamrat är här så det ska bli kul. Mellan sonen kommer inte annars så ofta.
Karrekotletter ligger i marinad, en fetaostsallad är gjord och så blir det krocketter och bearnaise sås till.
Men först ska jag spruta ner mina hästar med kallt vatten så de inte får solsting i värmen. De gillar inte detta först men sen känner de hur skönt det faktiskt är. Detta är en stund i livet, en kväll som jag kommer att komma ihåg när jag blir gammal, en kvalitetsstund. När allt är precis som man vill ha det(nästan) barnen är hemma, bara ett men ändå, grillning på altan och hästarna betar i hagen jämte oss...
Ett minne att plocka fram när exet gått igång, tiden inte räcker till, det ösregnar eller haglar och jag måste laga mat snabbt så det blir typ falukorv och makaroner... Dessa kvalitetsstunder är för mig viktigare än mycket annat....

Inga kommentarer: