söndag 3 augusti 2008

Slut på semestern...

Oj oj hur i hela friden kunde 4 veckor gå så fort?? Vet inte hur det ska gå. Jag kommer inte ihåg vad jag gjorde på jobbet det sista. Känner mig handfallen.
Vill inte börja jobba igen, inte än och inte heltid!! Men det är att gå ett steg tillbaka att minska arbetstiden efter som jag inte kommit dit jag vill, ekonomiskt... Men visst vore det skönt att arbeta varannan vecka? Eller endast halva året, från november till april?? Och ägna sig resten av året till det man vill... Det vore toppen.
Det har varit en bra helg, inga utgifter övht. Nyttiga saker är gjorda, som att tömma ladan på gammalt hö, 4 stora höskrindor med flera år gammalt hö har vi lastat,kört och lastat av. Så fruktansvärt dammigt var det, jag hade 2 cm damm i varje näsborre, och om någon aldrig har haft det kan jag berätta att det är inte trevligt. Men nu är höet väck!
Sen har vi rensat inne i stallet, en del som är en gammal lada för tjurar där vi har grejor och foder. Där är oxå dammigt. Jobbigt men så skönt att rensa och få saker gjorda som man har planerat att göra. Vi har oxå varit och tittat på en häst. En till. Ingen vi ska behålla utan vi ska smått börja köpa outbildade ponnyier och utbilda och sälja vidare. För att få in pengar till det övriga. Vi tyckte inte att denna var rätt dock så det blev ingen affär. Men en rolig utflykt. Vi får se om vi springer på någon annan. Det är viktigt att potential finns och att det är rätt. Ponnyier säljer man ju till barnfamiljer och där har jag höga krav på vad som ska fungera.
Hästförsäljning är en djungel att trassla sig igenom och det kan bli så rätt lika väl som så fel. Man ska tänka på många saker. Felet med denna som vi tittade på var att den reds på ett kraftigt bett, eller träns kan man säga för att den har problem med munnen och det i kombination med att den inte var kunnig och utbildad och sen ska ridas av ett barn, rimmar inte. Det ska vara smidigt och lätt.
Jag och min dotter gör detta ihop och det är ett trevligt och roligt sätt att umgås.
Sen fick jag hem min lillkille och det är alltid mysigt, men det gör det ännu tråkigare att jobba imorgon.
Vi får hoppas att det iaf blir en rolig börsvecka. Det är dags att börja bevaka aktivt igen, men jag ska försöka att endast kolla en gång mitt på dagen och sen på kvällen. Det sista innan semestern var jag smått fanatisk med att kolla de där listorna...

Inga kommentarer: