tisdag 5 augusti 2008

Börsen upp

Idag var det lite klang och musik i mina börsöron. Jag har satt mig själv på sträng börsbevaknings diet. Jag får endast kika på listorna 3 ggr per dag, morgon,efter lunch och när jag kommit hem från jobbet. Jag la alldeles för mycket tid på att kolla tidigare. Idag var det roligt att se, Ericsson upp 3.30:- och Ncc upp 2.50:-
Annars är det en gråtung dag, känns som en höstdag. Men det är kommissarie Barnaby, Midsommer morden på tv, en balja popcorn är gjorda och det känns ganska mysigt.
Läser om mitt Falsterbo fynd för en femma, "Singel i sumpan". Känns som om jag behöver lite feelgood läsning. Egentligen är den tragisk på flera sätt. Igår funderade jag på varför jag gillar den och tom vill läsa om den, efter endast 3 veckor. Kom fram till att det måate bero på att tjejen i boken är min raka motsats på många sätt. Hon är vild,galen, strör pengar omkring sig och låter sin ekonomi gå i kras fast hon tjänar plenty, är begåvad och kunde haft det riktigt bra. Jag är så oerhört mycket mer kontrollerad, på så många sätt. Släpper aldrig kontrollen, om jag ska vara ärlig. Och jag tror att genom att läsa om henne så pyser min kontroll ut lite och det är nog det som är lite skönt.... Svårt att förklara men jag förstår själv,tror jag. Om man, och det kan jag nog säga att jag till största delen har, vänt och vridit på varje krona, ibland flera varv och ibland endast ett par, så kan det vara skönt att läsa om folk som slösar hejdlöst. Antagligen gillar man Lyxfällan av samma anledning.
Idag har inga pengar gått alls förutom till bensin. Har varit på fotbollsträning med sonen, 3.5 mil härifrån, där vi bodde som gift familj och där han går i skola och på fotboll. Då går det bensin men den kostnaden måste vi ta. Jag uppskattar hans aktiviteter mer och mer, är tacksam för att den finns. Det är tråkigt att sitta och vänta 2 timmar, jag kan inte åka hem emellan men jag ska ta med en bok nästa gång. Är vädret fint kan man kolla och idka socialt umgänge men de flesta föräldrar åker hem för de bor i närheten. Ha en trevlig kväll och tänd lite ljus så blir livet lite lättare i grådasket :)

Inga kommentarer: