måndag 4 augusti 2008

Inte så farligt..

Det var inte så tokigt attt börja jobba igen, att regnet stod som spön i backen hela dagen hjälpte till. Vi var få som jobbade så det blev en mjukstart. Och jag känner att jag är utvilad vilket är skönt. Igår när jag fick lite jobbångest kunde jag för mitt liv inte komma ihåg vad jag jobbar med på dagarna, vad gör jag? Det gav mig dåligt samvete först men så slog det mig att om jag gått i 4 veckor och inte ägnat mitt arbete en tanke så har jag ju kopplat av, laddat batterierna och gått ner i varv. Och då kan jag ju inte vara utbränd iallafall och det är ju alltid positivt med tanke på att de skurit så i sjukförsäkringen:) ....
Så jag tyckte att det var riktigt roligt att sätta igång. Och jag har 14 dagar sparad semester och det känns bra, det känns som en rikedom att har inarbetad semester och komp, ungefär som när man storhandlat. Fast man gjort av med pengar känner jag mig rik när kylskåp, skafferi och förråd är fulla. Pga en tabbe från min sida fick jag inte min semesterersättning på juli lönen men den kommer i augusti, jag ska även på kurs i slutet på månaden och får då lite traktamente på septemberlönen och det känns toppen. Att va på rätt köl, på gång... Känslan av att vara utfattig och ligga back och inte ha något ljus i sikte ligger forfarande så nära mig så jag uppskattar det något fruktansvärt!!!

Inga kommentarer: