fredag 1 augusti 2008

Modem problem

När vi skulle åka till England trodde jag att de flesta hotell skulle ha Internet så att jag kunde göra ett inlägg om dagen under resans gång-men det fanns inte tyvärr så därför skrev jag inget. Och när jag kom hem och glad i hågen skulle logga in visade det sig att åskan antagligen slagit ner och förstört modemet. Det fungerade inte. Vi använder Telia som leverantör då ingen annan kan leverera ut dit vi bor. Men när jag ringde dit så sa de att jag skulle ringa till en underleverantör som hade hand om modemet. Vi har suttit i en telefon kö i 4 dagar till denna underleverantör. Men inte kommit fram, precis när de svarar säger en röst -du har nr 7 i kön... men sen händer inget. Man får inte veta om man möjligen hoppat fram ett snäpp i kön under de 40 minuter som man suttit. Så idag blev jag förbannad och ringde upp Telia. Jag tycker att det är ju de vi betalar till och har ett avtal med-varför ska vi då behöva ha och göra med en tråkig underleverantör som inte svarar. De har ju inte vi valt. Då säger Telia att om det är åskan så finns ingen garanti men vi kan köpa ett nytt i en Telia butik. Okey då åkte jag dit. Då säger den expediten att underleverantören tar in modemet och gör en undersökning och visar det sig då att det är åskan så kostar undersökningen 895 kr och sen får man köpa ett nytt modem för 495. Så genom att åka dit direkt och köpa ett nytt för 495 kr så tjänade jag 895 kr... Hur kan detta vara möjligt. Och HUR ska man veta, särskilt nu i semestertider om det verkligen är åskan???? Vi kommer byta bort Telia så fort det är möjligt och någon annan kan leverera. De borde ta lite lärdom och bli mer service medvetna på det bolaget... En tråkig oväntad utgift på 495 kr fick jag och det gör mig också sur men å andra sidan var det värt pengarna att slippa sitta i en telefonkö som inte rörde sig, jag undrar om det övht var bemannat. Tänk vad onödig tid folk lägger på den och tror att de ska få ett nytt modem-gratis.

Inga kommentarer: