fredag 22 augusti 2008

Tillbaka från utbildning

Är tillbaka efter en veckas utbildning. Temat har varit bolagsregler beträffande bokföring, skatteteknik och annat intressant. Jo, det var kul men snårigt.
Har inte kollat mail, blogg eller börs på 5 dagar. Är besviken över att inte mina liggande ordrar gått igenom. Boliden där jag satt en köporder på 36 har gått upp till 42 och Netinsight som jag vill sälja för 5.30 har backat till 4.95.
Ångrar att jag inte sänkte till 5.25 för då hade jag kunnat köpa Karo bio för 1-1.50 billigare än de ligger idag. En positiv sak är väl att jag delvis tänkt rätt , beträffande inköpen.
Ska ta en funderare på hur jag går vidare nu.
Rnb ska göra en ny emission, 1:1 och de kommer att kosta 6 kr... Vet inte om det är bra eller dåligt. Spontant tycker jag det låter okey. Får fundera även där. 2400 kr för 400 nya aktier. Låter som en bra deal om koncernen arbetar sig upp igen. Har svårt att tro på dem nu men problem är till för att övervinnas och de kan nog lyckas med det. 6 kr jmf med de 41 som jag betalat för de andra är ju endast en loppiss i havet....

Inga kommentarer: