fredag 6 juni 2008

Badflotte

Thanks good för 6e juni, så skönt att den inföll på en fredag. Jag firar inte denna dagen och hade hellre haft annandagpingst ledigt eftersom 2 dagars ledighet på 7 år nu kommer brinna inne, med annandagpingst satt de säkert. Men när det nu är som det är med den ledigheten är jag glad för 6e juni, särskilt när den infinner sig en fredag. Full aktivitet från morgon till kväll. Rensat rabatter och städat sovrummet från golv till tak, det är så skönt att göra en sån rejäl storstädning. Har tvättat alla sängkläder, överkast, frotteöverdrag och dammat och dammsugit och tvättat gardiner och golv. Det blir mysigt att gå och lägga sig idag. Enda avbrottet var för en fika med rabarberpaj hos grannen. Inte en enda krona har jag spenderat.
Igår var vi ute på en flotte hela familjen. Vi fick låna en av en granne som ligger i sjön i närheten. Vi hade med oss kräftor och räkor och painriche. Vattnet låg helt spegelblankt, och träden så gröna speglade sig i vattnet, det var ljuvligt. Det finns grill och utemöbler på flotten och vi ska be att få låna den igen och vara ute en hel dag. Nu på sommaren ska man göra så mycket, sola, bada, insupa alla härliga intryck, grilla, umgås, göra nyttiga sommar saker hemma som inte kan göras på vintern, och göra massa roliga saker med hästarna. Jag hade så dåligt samvete för att jag var inne och städade när solen sken. Bannade mig själv att jag inte gjorde sånt när det regnade istället, passade på, men kom sen på att det var ju ett tag sen det regnade så det hade hunnit bli ostädat ändå... Enda nackdelen just nu är alla förb....flugor och knott. Flugorna har tagit över mitt hem och jag hatar dem. Förstår att de behövs för ekologins skull men då ska de oxå vara ute i ekologin och inte i mitt kök. Man skulle komma på något som höll dem borta, även mygg och knott DÅ skulle man bli rik.
Är det någon vänlig läsare som har tips om hur man håller flugorna borta? Please help..

Inga kommentarer: