onsdag 18 juni 2008

Fri mat

Jag har haft festligheter på jobbet 2 dagar i rad. Igår hade vi en överaskningsfest för en avgående chef, mycket kompetent sådan för övrigt så jag hade behövt hennes stöd och kunskap några år till. Vi samlade ihop pengar och beställde en grekisk buffe'. Och uppvaktade med blommor och en komponerad sång. Buffe'n kostade endast 69 kronor per person, och då fick man kycklingspett, nötköttspett, köttfärsspett, kycklingspett(många spett var det) klyftpotatis, tzatsiski, en enorm grekisk sallad med calamata oliver, bröd, vitlökscreme, hommus. Endast 69 kr per person och det var väl tilltaget. Räknade ut att bara maten som jag gjorde till den nu, av mig , utjatade studenten , exklusive en semesterdag och 12 timmars jobb i köket kostade 63 kronor.. Så jag tjänade 282 kronor på att göra själv plus nöjet då..Hade jag vetat så hade jag cejtrat, det är en sak som är säker. Man lär så länge man lever, en trevlig kväll hade vi iaf.
Så idag bjöd nämnda chef på en fantastisk sommar lunch och en väldigt god tårta.. Så förutom att magen är svälld så känner jag mig riktigt lyxig efter alla kalas.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk i alla fall, att det var såpass liten prisskillnad på catering och hemlagad festmat.

Ekonomisk fighter sa...

finansflingan: Ja det är svårt att förstå. Men detta stället som var billigt hade jag inte ens funderat på. De jag tittade på var vanliga och kända cateringfirmor och där låg priset mellan 139 och 198 kr. Så i vanliga fall tjänar man ju en hel del.