onsdag 4 juni 2008

tråk börs

Idag var en tråkig dag på börsen det hände inget roligt alls för min del, Ericsson gick ner 3 kronor igen som den gick upp igår. Enda roliga var att MF Global securities satte en rikt kurs på Ericsson på 210 kronor, roligt men det ska ju hända nåt också.
Jag hade ju tänkt att gå ner en del i vikt, ha en dräkt och ha en uppsatt svinrygg på studenten. Så blir det inte. Jag har endast gått ner 3 kg, vill då inte ha en dräkt och inte heller en svinrygg.
Tappade lusten någonstans på vägen... Kommer ett annat tillfälle kanske. Känns inte heller passande att vara klädd så och sen åka hem och servera 50 gäster i trädgården med hästar inpå knuten och 2 hundar som virvlar omkring.
Men jag har tittat på nya kläder och inte hittat ett smack förutom en ljuvlig lime/svart/vit skjorta, i en härlig modell. 400 kronor. Letade efter en lime grön kjol till i hela stan men hittade ingen. Lime är sommarens färg för mig. Men så har jag en svart enkel, linne kjol som är klockad nertill. Satte på mig den och gick och provade blusen till och jag tyckte om det, kändes bekvämt och som jag. Så jag köpte den. Brukar inte köpa skjortor för 400 men dagen till ära och eftersom jag inte behövde köpa något mer så slog jag till. Är nöjd med beslutet.

Inga kommentarer: