tisdag 10 juni 2008

Hej hopp nu är jag fylld av energi igen!!!
Jag jobbade över igår och fick en timmes flex tillgodo trots att jag varit hos frissan på dagen och tagit ute en flextimma.
Frisörbesöket kostade hutlösa 440 kronor!!! Tycker det är saftigt men det blev bra iaf men jag kan inte gå ofta med den kostnaden.
Klipper luggen vanannan gång själv och går till frissan varannan men jag gör det inget vidare måste jag säga. Men nu frågade jag om jag kan klippa endast luggen nästa gång och det gick för 110 kr och det får det vara värt. Håret växer så ofantligt fort så en klippning var 4e vecka är nödvändigt. Annars får jag kapa luggen så jag ser ut som när jag var liten, typ 2 cm lugg och så vill jag inte se ut :) Inte när jag får välja själv:)
Strosade på stan utan något mål till kl 19.00 då min vännina kom. Det var så skönt att bara flaneraomkring en stund utan mål eller ärende.
Det händer inte så ofta. Sen blev det ett mysigt utekafe och timmar av prat. Var inte hemma förrän efter 22 och då var jag glad och nöjd igen. Det är skönt att pausa ibland. Idag, efterjobbet blir det storhandling med bonusdottern.
Endast 3 dagar kvar. Jobbar idag sista dagen för veckan.
Skäckblandad förtjusning!!!
Nu är det 3 på jobbet som beställt catering till sina studenter och de ska ha hälften så många gäster. Det gör mig nervös. Men jag har haft kalas för 25 innan, hur svårt kan det vara, det är ju dubbelt så mycket mat och jobb men ändå.
Jag är så förvånad över att alla har råd....
I min bekanskapskrets och min familj så gör alla allt själva... Förändringarnas vindar råder beträffande kalas måste jag säga.
Kanske skulle man satsa på cateringbranchen. Får väl se på fredagkväll exakt hur sugen jag är på det....
Men allt känns bra nu iaf och jag blir lite glad ändå över pengarna jag sparar på catering jmf med de andra. Det ska man ändå vara st olt över att man gnetar och inte väljer lättaste vägen.
Och är det nu så att jag inte får någon sponsring av den andra föräldern är det ju viktigt att minimera kostnaderna.

3 kommentarer:

Per Penning sa...

Äsch, vaddå? Är man snygg i håret, så känner man sig fin och då är man rik. Tills vidare. :)

Ekonomisk fighter sa...

perpenning: Javisst är det så...
Önskar bara jag kunde klippa själv och spara in pengarna. Men jag färgar själv så där sparar jag in ca 4000 om året...

Ekonomisk fighter sa...

perpenning: Javisst är det så...
Önskar bara jag kunde klippa själv och spara in pengarna. Men jag färgar själv så där sparar jag in ca 4000 om året...